De Facebook groep

In het begin is zo'n Facebook nog wel interessant en is alles nog nieuw, je merkt alleen na een tijdje dat er vaak dezelfde vragen voorbij komen waardoor er een soort moeheid ontstaat de interesse in de groep afneemt. Dan kan het dus gebeuren dat zodra er wat interessants wordt geplaatst met nieuwe informatie die voor iedereen handig kan zijn om te weten de meeste leden dit missen.

 

Facebook is er op gebouwd dat ze laten zien wat zij denken dat jij wil zien. En dat algoritme werkt in het geval van deze FB groep averechts, want bij elke like en elke reactie komt het hele verhaal weer opnieuw in je tijdlijn te staan. Meldingen over een bericht kan je trouwens eenvoudig uitzetten, zo bepaal je zelf of je een bericht volgt of niet.

 

Facebook verandert iedere keer zijn beleid en zakelijk gezien is het ook niet effectief om informatie met elkaar te delen en te discussiëren, een andere tool zoals een forum zou beter geschikt zijn, of de methode van blogs met reacties, of net als bij Wikipedia waarbij de tekst vol staat met verwijzingen naar onderliggende en aanverwante onderwerpen.

 

Daarom wil ik nu op een eenvoudige manier wat kennis delen via mijn eigen website, hier kan bij de pagina statistieken zien hoeveel interesse er is en kan ik na een tijdje kijken wat nou het ei van Columbus is.

Uiteraard is alle informatie op internet te vinden, het probleem is vaak dat het vaak halve informatie is of dat het wel geschikt is voor een winkel maar niet voor een salon aan huis. Dat de regels voor een eenmanszaak net weer even anders zijn die voor een BV. Of dat je bepaalde kosten als ondernemer voor jezelf niet mag aftrekken maar voor je personeel wel. De wetgeving zit vol tegenstrijdigheden en als wij nou dat stukje er tussen uit vissen wat nou specifiek interessant is voor de schoonheidsspecialist dan heb je een overzichtelijke database waar je met gemak even iets in kan opzoeken om het daarna even met je boekhouder te bespreken.